Beatrix Brass '85

Beatrix Brass is een orkest met muzikanten waarvan de muzikale basis heeft gelegen bij Beatrix.

Het orkest is opgericht in 1984 door een aantal “oud leden’ van Beatrix Drum & Bugle corps. Een groot aantal leden van Beatrix Brass is al van af de oprichting in 1984 lid van het orkest. Er wordt nog altijd met veel plezier muziek gemaakt op dinsdagavond van 20 – 22.15 uur.

Beatrix Brass heeft door de samenstelling van het instrumentarium een geheel eigen sound.

Het orkest bestaat uit ca. 20 spelende leden. Op twee leden na bespeelt ieder een koperinstrument. Die twee uitzonderingen zijn de drummer en uiteraard de dirigent. Beatrix Brass verzorgt gemiddeld 10 á 15 optredens per jaar waarbij ze een zeer gevarieerd programma ten gehore brengt. De muziekstijl is zeer gevarieerd van swing- naar populaire popmuziek.

Nummers van Robbie Williams, Elten John maar ook een medley van Oud- Hollandse nummers staan op het repertoire. Beatrix Brass verzorgt ook Kerstconcerten. Ook hiervoor is een zeer gevarieerd concert, van ongeveer een uur, samengesteld.

We hopen u een keer te ontmoeten tijdens een concert van Beatrix Brass.

Voor meer informatie bezoekt u de website www.beatrixbrass.org of u stuurt een mail naar Dit e-mailadres is beschermd tegen spambots. U heeft Javascript nodig om het te kunnen zien.

Bestuur:

voorzitter