(035) 5255531 | 06-41907997 | koetze21@zonnet.nl

De Hilversumse Federatie van Muziekverenigingen is opgericht op 15 februari 1960 naar aanleiding van een verzoek van B & W. omdat men het nogal omslachtig vond om b.v. voor subsidies ed. met alle afzonderlijke verenigingen te onderhandelen.

De Federatie ging aanvankelijk van start met de Hilversumse Harmonie- en Fanfareorkesten maar al spoedig traden ook de Tamboer-en Pijperkorpsen toe. De Federatie werd erkend als gesprekspartner en organisator van concerten en optredens waaronder de Promenadeconcerten, Koningsdag, de Dag van de Muziek, Avondvierdaagse en de Sint Nicolaas intocht.

Ook verenigingen uit de regio toonden belangstelling en traden toe. Inmiddels vertegenwoordigt de Federatie 16 verenigingen waarvan 11 uit Hilversum en 5 uit omliggende gemeenten. Onder de menukeuze Verenigingen kunt u over elke aangesloten vereniging informatie vinden. Bij alle aangesloten verenigingen is plaats voor enthousiaste (aankomende) muzikanten. Bezoek hun websites of, nog beter, ga eens kijken en luisteren op hun repetitie.

Voor het coördineren van concerten, of informatie kunt u contact opnemen met het secretariaat. (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)