City Orkest

Dirigent: Pieter van den Dolder

Repetitie-avond: dinsdagavond 20.00 – 22.30 uu

Locatie: Muziekcentrum van de Omroep, studio 2, Heuvellaan 33, 1217 JL Hilversum

City Orkest

Het City Orkest is een amateurorkest uit Hilversum, dat zich vooral richt op het spelen van FILM-, MUSICAL-, POP-, JAZZ–, en LICHTE MUZIEK. In de huidige bezetting is het City Orkest het best te vergelijken met het bekende Metropole Orkest. De vereniging bestaat uit zo’n vijfendertig spelers verdeeld over strijkers, koper- en houtblazers, een ritmegroep van drums, percussie, piano en contrabas. De leden oefenen op dinsdagavond in het Muziekcentrum van de Omroep (MCO) en komen voor het merendeel uit het Gooi (Hilversum en omstreken), maar ook uit de regio’s Amersfoort, Amsterdam en Utrecht komen muzikanten wekelijks naar ons bijzondere orkest.

Jubilieumconcert: 25 november 2018 - 15.00 uur, City Orkest Hilversum - 70 jaar

Vanwege het 70 jarige jubileum van het City Orkest en in het kader Hilversum 100-jaar Mediastad staat het jaarlijkse concert in het teken van Rogier van Otterloo. Een zeer gevarieerd programma met stukken uit onder andere Soldaat van Oranje , Help, de Dokter verzuipt! En andere klassiekers met solisten Martijn Luttmer (mondharmonica) en Mirjam van der Maas (dwarsfluit). Hiernaast worden enkele swingstukken van andere componisten met zanger Derk de Kloet ten gehore gebracht.

Na het concert is er een gezellige "after party" die wordt opgeluisterd door Derk de Kloet en het combo Paul Poulissen & Friends.

Kaartverkoop (binnenkort) via de MCO agenda: http://www.mcogebouw.nl/agenda/

Entree: € 15,00