Mars- en showband Jong Beatrix

Jong Beatrix is een jeugdmuziekvereniging die kinderen in de leeftijd van 7 tot 15 jaar de kans geeft zich op muzikaal gebied te ontwikkelen. Jong Beatrix is niet zomaar een vereniging. Wij staan voor een jeugdmuziekvereniging waar plezier maken met muziek maken wordt verenigd. Dat is ons doel, ons motto. Om dat doel te bereiken staan binnen de vereniging vele vrijwilligers klaar om uw kind op muzikaal gebied een heleboel bij te brengen.

Het corps is opgericht op 16 juni 1956. Het korps is ontstaan uit wat toen nog Beatrix Band heette en nu landelijk en daarbuiten bekend is als het Beatrix’ Drum en Bugle Corps. In 2006 bestond Jong Beatrix 50 jaar. Dit is uitgebreid gevierd met een gezellige reünie, een grandioze Jeugd Jubileum Taptoe en een Survivaldag voor de kinderen.

Onze vereniging combineert muziek en show op geheel eigen wijze. De afgelopen jaren zijn verschillende thema’s de revue gepasseerd. 007 oftewel James Bond (2004/2005) waarin onder andere nummers gespeeld zijn als View to a Kill, Goldfinger en Live and Let Die. Ook de jungle, het programma van 2006 is ons niet vreemd. Met dit thema hebben we het publiek vermaakt met nummers uit de Disney-film Tarzan zoals Colonel Haithi’s March. Let’s Dance en Let's dance Again, dat uiteraard bestaat uit dansnummers was het show thema van 2007 en 2008.

Jong Beatrix is een seizoensgebonden club. Dit komt omdat we aan de Drumcorps Europa (ook wel DCE) competitie meedoen waarop wij onze hele seizoensplanning inrichten. DCE organiseert ieder jaar in het laatste weekend van september een finale waar alle drumcorpsen vanuit Nederland en Europa aan meedoen. Tijdens deze finale wedstrijd komen we uit in de Cadet Class en worden we bejureerd door een professioneel juryteam die ons beoordeelt en vertelt welke punten we precies gehaald hebben. In 2008 hebben we maar liefst 77.05 punten behaald en dat is de hoogste score die we ooit op een finale hebben gehaald! Naast het DCE zomerseizoen kennen we ook een winterseizoen. Dit lijkt verwarrend, maar het is heel eenvoudig. Dat komt omdat wij niet als hele club daar aan meedoen, maar alleen onze Colorguard. Zo gauw als de Finale in september is geweest wordt door de Colorguard een nieuwe wintershow ingestudeerd. Dit wordt georganiseerd door Color Guard Nederland (ook wel CGN). De finale van de winterguard is ieder jaar eind maart en ook daar worden we bejureerd door een professioneel juryteam.

Voor meer informatie bezoekt u de website www.beatrix.org of u stuurt een mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.